Rodzaje samotności na stawach

września 25, 2017

Stawy Milickie

Tak mi się nazwał ten post, ponieważ zaobserwowałam tym razem wiele ptasich samotników. A może sama chciałam je takimi widzieć?

Dolina Baryczy - spacer - ptaki

Gdzieś przeczytałam fajny, pasujący do tematu cytat, że czasami nawet ptaki są zmęczone lotem mimo jego piękna. A ptaki w Dolinie Baryczy nie dość, że zmęczone to jeszcze leniwe z obżarstwa. Takie np. czaple - jedzenia mają pod dostatkiem, nie muszą się wysilać, wystarczy że schylą głowę. A takie np. bieliki  - sterczą jak nieruchliwe kuraki i wolą koledze zabrać jedzenie, niż samemu sobie znaleźć czy po prostu chwycić (bo polowaniem nazwać tego nie można).  

  


  Jest i samotny perkozek.


Po przeciwnej stronie stawu dostrzegamy kolejnego samotnika, który postanowił dla towarzystwa pogadać z bielikami i żurawiami. To już końcówka rykowiska.


 


Oczywiście na stawach toczy się również bardzo udane życie stadne.

 


Żurawie zbierają się w duże grupy i szykują do odlotu. 

    
  
Na wieży widokowej byłyśmy zupełnie same. Zachód słońca tym razem nie dopisał ale dzień spędziłyśmy bardzo przyjemnie.


Dolina Baryczy, 24.09.2017

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Znakomite zdjęcia, z wielką chęcią też poobserwowałabym w ten sposób zwierzynę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, miło mi:) Tym razem akurat za wiele się nie działo ale polecam inne posty ze Stawów Milickich w kategorii "ptaki". No i jeśli z chęcią byś poobserwowała to nic przecież nie stoi na przeszkodzie. Wystarczy tam pojechać i ptaki zawsze gwarantowane! :)

      Usuń

Instagram